Lotingprocedure

Lotingprocedure 2018-01-21T22:06:41+00:00

De verdeling van de beschikbare plekken verloopt dit jaar anders. Voorheen gebeurde dit op basis van het moment van opgeven: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Het was hierdoor stressvol om je op te geven voor een AKC kamp: een technische storing van een paar minuten kon het verschil maken tussen wel of geen AKC kamp. Om het opgaveproces eerlijker en minder stressvol te maken worden in 2018 de plekken door middel van loting verdeeld.

  • Vanaf maandag 8 januari 2018, 20.00 uur heeft iedereen een week lang de tijd om zich op te geven.
  • Op maandag 15 januari 2018, 20.00 uur sluit het opgaveformulier tijdelijk en worden alle binnengekomen opgaven door middel van loting op een eerlijke manier verdeeld over de kampen.
  • Op donderdag 1 februari 2018, 20.00 uur zal het opgaveformulier weer openen voor de kampen waar op dat moment nog plek is.

Het kan zijn dat deze nieuwe manier van het verdelen van de plekken vragen oproept. Hieronder vind je antwoorden op een aantal van deze vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Stuur dan een mailtje naar adminstratie@akckampen.nl.

Hoe werden de plekken vorig jaar verdeeld?

Vorig jaar gaf je je op via het digitale opgaveformulier. Als jij je opgave verstuurde kwam de opgave in het systeem van de AKC binnen en werd daar een inschrijfnummer aan gekoppeld. Dat inschrijfnummer kwam op een lijst terecht met jouw eerste en tweede keuze. Als jouw opgave als eerste binnen was, dan stond je inschrijfnummer bovenaan de lijst. Kwam je opgave als 200e binnen, dan stond je inschrijfnummer op de 200e plek. Voor elk inschrijfnummer werd gekeken of er nog plek was bij het kamp van de eerste keus. Was dat niet het geval dan werd er gekeken of er plek was bij het kamp van de tweede keus. Als beide kampen vol zaten werd jouw inschrijfnummer en naam op de wachtlijst geplaatst.

Wat gaat er dit jaar veranderen?

Net als vorig jaar komt je inschrijfnummer op een lijst terecht met je eerste, tweede en dit jaar ook een derde keuze. Anders dan vorig jaar wordt de volgorde van deze lijst dit jaar niet bepaald door het moment waarop je je hebt ingeschreven. In plaats daarvan wordt de volgorde van de lijst willekeurig bepaald.

Een week na opening de inschrijving sluit deze tijdelijk zodat deze willekeurige lijst kan worden gegenereerd. Op deze manier heeft iedereen die zich in die week heeft ingeschreven een gelijke kans om zijn eerste, tweede of derde keuze te krijgen.

Verloopt de loting anoniem?

Ja. De willekeurige lijst wordt vastgesteld op basis van inschrijfnummer. Pas als deze lijst definitief is vastgelegd worden de namen aan de inschrijfnummers gekoppeld.

 

Waarom sta ik op de wachtlijst als ik drie keuzes heb opgegeven?

Het kan voorkomen dat er meer opgaven binnenkomen dan dat er plekken beschikbaar zijn op de kampen. Bij elk inschrijfnummer de lijst wordt gekeken of er nog plek is bij de eerste, tweede of derde keuze. Als je op de wachtlijst terechtkomt dan betekent dat dat alle drie je keuzes al vol zaten op het moment dat voor jouw inschrijfnummer werd bekeken.

Kan ik me nog opgeven als ik dat niet tussen 8 en 15 januari heb gedaan?

Jazeker! Vanaf 1 februari 2018 gaat het inschrijfformulier weer open. Afhankelijk van het aantal opgaven dat in de eerste week is binnengekomen kan het wel zijn dat er al een aantal kampen vol zijn.

Hoe kan ik mijn opgave annuleren?

Annuleren kan via een e-mail naar administratie@akckampen.nl. Vermeld hierin je volledige naam, geboortedatum, kamp en reden van annulering. Een annulering is pas definitief, wanneer u van ons een bevestiging (per e-mail) heeft ontvangen. Voor de kosten verbonden aan het annuleren van een aanmelding zie Opgave & Betaling -> Annulering.

Ik heb nog een andere vraag…

Als je na het lezen van deze antwoorden nog steeds een vraag hebt, dan kun je een mail sturen administratie@akckampen.nl. Onze administratie zal dan contact met je opnemen.